Jens Henrik Jensen "Zanim zawisły psy"


TYTUŁ: Mieszkając z wrogiem
SERIA: Oxen
AUTOR: Jens Henrik Jensen
DATA WYDANIA: 14.03.2018 r.
WYDAWNICTWO: EditioBlack


Witajcie Kochani!!
            Pamiętacie, jak cały tamten rok głosiłam, że w swoje życie wprowadzam zasadę otwartego umysłu? Postanowiłam, że i w tym roku będę to kontynuowała, więc otwieram się na nowe gatunki literackie i tym razem mój wybór padł na kryminał. W przeszłości zdarzało mi się czytać powieści z tego gatunku, ale to było tak dawno, że ciężko jest mi powiedzieć o czym one były. Jens Henrik Jensen jest to skandynawski pisarz, który specjalizuje się w kryminałach. Jestem laikiem jeżeli chodzi o ten gatunek, ale styl pisania tego autora przypadł mi do gustu i na pewno w przyszłości sięgnę po kolejne powieści Jensa Henrika Jensena.
            O czym jest książka Zanim zawisły psy??
            „Człowiek zagadka
Niels Oxen, były żołnierz duńskich sił specjalnych, wielokrotnie odznaczany za odwagę, po powrocie z ostatniej misji w Afganistanie zamieszkał w jednej z dzielnic Kopenhagi. Tam wegetuje dręczony syndromem stresu pourazowego, utrzymując się ze zbierania butelek. Jedynym towarzyszem jego parszywego życia jest pies — tylko jemu ufa, tylko jego obecność toleruje. Pewnego dnia postanawia uwolnić się od wewnętrznych demonów i zaszyć się w głuszy, w lasach północnej Jutlandii. Niestety, szybko się okazuje, że wybrał najgorsze z możliwych miejsc.
Kiedy w tajemniczych okolicznościach ginie wpływowy polityk, właściciel pobliskiego zamku, Oxen staje się głównym podejrzanym. Zaczyna się prawdziwy koszmar. Wbrew swojej woli zostaje wciągnięty w wir śledztwa. Wspólnie z agentką Margrethe Franck odkrywa kolejne części przerażającej układanki. Okazuje się, że niewyjaśnionych zabójstw było znacznie więcej. Łączy je jeden element: morderca zapowiadał swoje przybycie w szczególny, niezwykle makabryczny sposób...
Czy Nielsowi i Margrethe uda się powstrzymać falę zbrodni i dotrzeć do sedna ich tajemnicy? Czy Oxen oczyści się z podejrzeń? Kto tak naprawdę stoi za serią okrutnych morderstw?
Pierwsza część trylogii Oxen to inteligentna, intrygująca, mroczna opowieść, która na długo zapadnie Ci w pamięć. Czytaj i... czekaj na więcej.”
           Tak, jak już Wam pisałam na wstępie tej recenzji, to od bardzo dawna nie czytałam kryminałów, więc nie mam odniesienia do tego, co teraz jest na topie, jeżeli chodzi o ten gatunek literacki. Dlatego, chcę Was za to serdecznie przeprosić, aczkolwiek muszę stwierdzić że historia opisana w Zanim zawisły psy przypadła mi do gustu. Według mnie, ta książka to bardzo dobre rozpoczęcie trylogii Oxen.
W Zanim zawisły psy pojawia się interesujący główny bohater, który ma bardzo ciekawą przeszłością i która jak zwykle ma wpływ na jego obecne zachowanie. Widać po Oxenie, że nie potrafi zaufać nikomu, przez to w swoich działaniach jest indywidualistą. Niestety nie ma, co się oszukiwać, że jest to typowy bohater kryminału, aczkolwiek mi jego postać się podoba i świetnie się wpasowuje w całą tę historię. Natomiast, mam ogromny problem z pozostałymi bohaterami tej powieści, ponieważ są oni według mnie mało wyraziści. Przez to zanikają oni gdzieś w tej książce i raczej ich nie zapamiętam.
W Zanim zawisły psy były takie momenty, że cała historia ciągnęła się jak „flaki z olejem”. Moim zdaniem niektóre sceny były rozwlekane do granic możliwości i czasami nie miałam już sił czytać tej książki. Chociaż rozumiem zamysł Jensa Henrika Jensena, bo taki styl pisania powoduje, że w czytelniku budzi się ciekawość i chęć rozwiązania zagadki.
            Książka Zanim zawisły psy to bardzo mocny początek trylogii, która zapowiada bardzo dobrą serię. Autor w tej powieści poruszył temat okrucieństwa i znieczulicy ludzi wobec zwierząt, a to momentami potrafiło zmrozić krew w żyłach. Natomiast zakończenie tej powieści zostawia czytelnika z kilkoma pytaniami, na które odpowiedź najprawdopodobniej pozna dopiero w kolejnych częściach serii Oxen. Uważam, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, bo ten niedosyt sprawia, że chce się już przeczytać kolejny tom opowiadający o dalszych losach Oxena.
            Książka Zanim zawisły psy otrzymuje ode mnie 5 gwiazdek.

Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować EditioBlack.




Komentarze

Popularne posty