Katy Evans "Przywódca"



TYTUŁ: Przywódca
SERIA: Biały dom
AUTOR: Katy Evans
DATA WYDANIA: 20.02.2019 r.
WYDAWNICTWO: Kobiece


Witajcie Kochani!!
      Fajnie się złożyło, że i dzisiaj mam dla Was recenzję książki autorstwa Katy Evans.  Przywódca to kontynuacja serii Biały dom, więc jeżeli chcecie sięgnąć po tę powieść to radzę Wam najpierw zapoznać się z historią opisaną w Mr. President, której recenzję możecie również znaleźć na moim blogu. Muszę się Wam przyznać, że w przypadku Przywódcy miałam wiele obaw, ponieważ Katy Evans przy kontynuacjach historii zazwyczaj traci swój pazur. I nie sądziłam, że kiedykolwiek będę musiała to napisać w odniesieniu do tej autorki, ale jestem nieco rozczarowana tą książką, jak i całą serią Biały dom.
            O czym jest książka Przywódca???
            „Zakochaliśmy się w czasie trwania jego kampanii prezydenckiej. Ukrywanie naszego związku było ceną za zachowanie mojej i jego reputacji.
            Oboje wiele ryzykowaliśmy, jednak nie potrafiliśmy zrezygnować z tego, co nas połączyło. Teraz mężczyzna, któremu oddałam swoje serce, został prezydentem Stanów Zjednoczonych.
            Musiałam pozwolić mu odejść. Jestem zbyt niedoświadczona, zbyt młoda, żeby stać u jego boku. Od tej chwili mogę obserwować go tylko z daleka. Ceną za moją decyzję jest złamane serce. Jednak wiem, że postąpiłam właściwie.
            Czy Matthew pozwoli odejść kobiecie, która tyle dla niego znaczy?”
            Zasiadając do Przywódcy zastanawiałam się, czym może mnie zaskoczyć Katy Evans, ponieważ zakończenie Mr. President pozwalało autorce na wprowadzenie wielu ciekawych rozwiązań. A tu spotka mnie takie rozczarowanie. Niestety ta powieść jest strasznie mdła i cukierkowa, od czego bolą mnie zęby. Ogromnie nad tym ubolewam, bo wiem, że ta autorka ma talent do pisania naprawdę fajnych historii, które potrafią wciągnąć czytelnika od pierwszych stron. Przewidywalność tej książki jest nieco irytująca. Zabrakło mi tego niepokoju, który towarzyszy w momencie pojawiania się dramatów dotykających głównych bohaterów. Takie napięcie sprawia, że w powieści coś się dzieje i wtedy nie można narzekać na nudę.
Według mnie cała historia przedstawiona w Przywódcy nadaje się na fajnie napisany epilog do Mr. President. Przyzwyczaiłam się też do tego, że w literaturze kobiecej tyle słodyczy pojawia się zazwyczaj w zakończeniach książek. Nie zrozumcie mnie źle, ponieważ książka jest napisana dobrze, ale liczyłam na coś więcej i jestem nieco nią rozczarowana.
            Jestem za to przekonana, że para głównych bohaterów skradnie Wasze serca. Mi osobiście podoba się ich lojalność oraz oddanie wobec siebie, bo w świecie polityki trudno liczyć na coś takiego. Ich miłość jest idealna i można im tego pozazdrościć z całego serca. Matt i Charlotte uzupełniają się pod każdy względem, są jak dwa kawałki puzzli, które do siebie doskonale pasują. Chemia pomiędzy nimi została cudownie opisana przez Katy. Matt pokazał, że umie pogodzić życie prezydenta z życiem osobistym, a nawet potrafi zawalczyć o miłość swojego życia. Natomiast, jeżeli mowa o Charlotte, to ona dorasta na oczach czytelników i staje się doskonałą partnerką dla Prezydenta Stanów Zjednoczonych.
            W Przywódcy podoba mi się aspekt polityczny. Katy Evans w każdej swojej książce zwraca ogromną uwagę na szczegóły, które nadają całokształt tym historiom, dzięki czemu stają się one bardziej realistyczne. W przypadku tej książki pojawia się wiele detali związanych z polityką i z prezydenturą, co dla zwykłego człowieka może być czymś nowym i fascynującym.
            Tak, jak wspominałam już  na samym początku, to niestety ta książka, jak i cała seria nieco mnie rozczarowały. Liczyłam na to, że ta powieść będzie obfitować w jakieś dramaty, aby na koniec zakończyła ona się happy endem, a tutaj otrzymałam przesłodzoną historyjkę, od której bardzo często wiało nudą. Ubolewam, że Katy Evans nie wykorzystała w pełni potencjału tej historii, ponieważ pomysł na nią był naprawdę świetny. No cóż, od czasu do czasu każdemu autorowi zdarzy się słabsza seria, jednak to nie zmieni mojego nastawienia do tej pisarki.
            Ode mnie książka Przywódca otrzymuje 3 gwiazdki.


Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować Wydawnictwu Kobiecemu.





Komentarze

Popularne posty