Ewa Pirce "Zapisane w pamięci"



TYTUŁ: Zapisane w pamięci
AUTOR: Ewa Pirce
DATA WYDANIA: 18.02.2019 r.
WYDAWNICTWO: Niezwykłe


Witajcie Kochani!!
            Książka, z którą dzisiaj do Was przychodzę chyba należy do jednych z najgrubszych, jakie przeczytałam w ostatnim czasie. Aczkolwiek udało mi się ją przeczytać i jestem z siebie mega dumna, chociaż momentami było ciężko i nie chodzi mi tylko o fabułę, ale o tym później. Pióro Ewy Pirce nie jest mi obce, ponieważ na początku tego roku przeczytałam Obietnicę. Jednak tamta historia w porównaniu z Zapisane w pamięci to mały pikuś. Powiem Wam, że w tej książce pojawia się feeria emocji, które dosłownie wbijają czytelnika w fotel. Nie przypuszczałam, że ta autorka  może mnie zaskoczyć, a tu spotkała mnie taka miła niespodzianka.
A o czym jest książka Zapisane w pamięci??
Jako nastolatka Eva podjęła kilka bardzo złych decyzji. Młoda, naiwna i zakochana, nie podejrzewała, że chłopak, którego obdarzyła bezgraniczną miłością, okaże się jej oprawcą, pozbawi marzeń oraz zaufania do ludzi. Zamiast miłości i ciepła poznała smak bólu i nienawiści. Przy odrobinie szczęścia i olbrzymiej ilości desperacji udało jej się od niego uciec i rozpocząć nowe życie. Lecz czy można uwolnić się od czegoś, co wypaliło na umyśle trwałe piętno, na każdym kroku przypomina o strachu i rzuca w wir wspomnień?
Alex to odnoszący spektakularne sukcesy bokser, który za maską wrogości, zarozumialstwa i nonszalancji kryje więcej cierpienia, niż ktokolwiek zdołałby udźwignąć. Od najmłodszych lat przyjmował od życia bolesne ciosy. Tylko niesamowita wola walki i hart ducha pozwoliły mu przetrwać najtrudniejsze chwile. Jako dorosły wspiął się na wyżyny, zdobył wszystko, o czym nawet nie śmiał marzyć. Jednak nadal brakuje mu najważniejszego – miłości.
Gdy los krzyżuje ścieżki tych dwojga, oboje dostają to, czego od zawsze pragnęli. Alex daje Evie wsparcie i poczucie bezpieczeństwa, których dziewczyna tak bardzo potrzebuje. Ona natomiast staje się dla niego zbawieniem i przepustką do osiągnięcia pełni szczęścia. Miłość, która ich połączyła, zdarza się raz na sto lat. Ale czy ich uczucie będzie trwać wiecznie? Czy przyjdzie im za nie zapłacić? Czy ta bajka zakończy się słynnym "żyli długo i szczęśliwie"?
Jeśli światło nie jest wystarczająco silne, by przebić się przez mrok, zostaje po prostu wchłonięte, a my pozostajemy z niczym – oprócz bolesnej wyrwy w sercu.”
Książka Zapisane w pamięci potrafi odstraszyć swoimi gabarytami. Muszę się Wam przyznać, że podczas jej czytania kilkukrotnie moje stawy zaprotestowały i musiałam odłożyć na jakiś czas tę „cegiełkę”, aby mogły one odpocząć. Nie narzekam na to, bo było warto. Po przeczytaniu tej powieście nie mogę sobie wyobrazić, żeby została ona podzielona na dwa tomu, ponieważ straciła by ona swoją magię. Tak, jak już Wam kiedyś pisałam, są historie, które najlepiej poznać od razu w całości i tak właśnie jest w przypadku tej książki.  
            Historia opisana w Zapisane w pamięci jest przepełniona przeróżnymi emocjami, które wylewają się na czytelnika z każdej jej strony. Nie jest to przesłodzona opowieść, która doprowadza do mdłości, ponieważ gdy robi się za słodko, to wtedy Ewa Pirce dodaję łyżkę dziegciu i wszystko wraca do normy. Zdecydowanie podczas czytania tej książki nie mogłam narzekać na nudę, ponieważ autorka co chwilę wykłada to kolejne karty na stół, co burzyło moje założenia wobec tej historii. Powiem Wam szczerze, że przez całą tę powieść siedziałam, jak na szpilkach, ponieważ zastanawiałam się nad tym, co jeszcze wymyśli Ewa Pirce, aby ta historia zapadła na dłużej w pamięci czytelnika.
            Ci, co mnie dobrze znają to wiedzą, że jestem ogromną fanką naprzemiennej narracji i to właśnie otrzymałam w tej książce. Powiem Wam, że jestem za to wdzięczna autorce, ponieważ dzięki temu mogłam poznać lepiej uczucia bohaterów, jeżeli chodzi o podejście do pewnych spraw. A w tej książce jest poruszonych wiele trudnych tematów, które nie są łatwe dla Alexa i Evy.
            Główni bohaterowie mają za są traumatyczne przeżycia, przez to są silniejsi oraz potrafią stawić czoła swojej nieciekawej przeszłości. Eva musiała nauczyć się żyć na nowo, po tym jak odzyskała wolność, po latach niewoli u boku mężczyzny, którego obdarzyła miłością. Natomiast Alex w dorosłym życiu, musiał cały czas walczyć z demonami z dzieciństwa, które nawiedzały jego głowę. Uwielbiam nieprzewidywalność tej postaci, ponieważ potrafi on zaskoczyć swoim zachowaniem oraz dojrzałością. Okazuje się też, że jest on ogromnym wsparciem dla Evy. Razem potrafią stworzyć idealną całość w ich nieidealnym świecie.
            Książka Zapisane w pamięci to książka, która wywoła we mnie lawinę uczuć i mam nadzieję, że Wasze odczucia będę podobne po lekturze tej historii. Podczas czytania tej powieści moje ciśnienie skoczyło niejednokrotnie, ponieważ nie wszystko było w niej oczywiste i przewidywalne. Zapomniałam Wam wspomnieć, że w tej książce znajduje się playlista, która idealnie uzupełnia i nadaje charakter tej opowieści. Cóż więcej mogę dodać, aby Was zachęcić do przeczytania tej książki??
            Książka Zapisane w pamięci, otrzymuje ode mnie 6 gwiazdek.  

Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować Wydawnictwu Niezwykłemu.




Komentarze

Popularne posty