Maddie Dawson "Swatanie dla początkujących"



TYTUŁ: Swatanie dla początkujących
AUTOR: Maddie Dawson
DATA WYDANIA: 06.03.2019 r.
WYDAWNICTWO: Niezwykłe


Witajcie Kochani!!
Przychodzę dzisiaj do Was z książką, która według mnie jest prawdziwą petardą. Maddie Dawson debiutuje dopiero na polskim rynku wydawniczym, więc kiedy sięgałam po Swatanie dla początkujących to za bardzo nie wiedziałam na co mogę liczyć, jeżeli chodzi o tę autorkę. Powiem Wam, że po lekturze tej książki byłam miło zaskoczona, ponieważ cała ta historia okazała się bardzo optymistyczna, chociaż nie poruszała ona łatwych tematów. Muszę się też Wam przyznać, że liczę na to, że w przyszłości uda mi się przeczytać inne powieści Maddie, bo wiem, że i one otworzą mi oczy na pewne sprawy.
A o czym jest Swatanie dla początkujących???
Marnie MacGraw pragnie prostego życia – męża, dzieci, kombi i domku na przedmieściach. Wychodzi za mężczyznę swoich marzeń, jest więc pewna, że wkrótce to wszystko dostanie. I wtedy spotyka Blix Holliday, krewką ciotkę swojego męża, która jest swatką i na dodatek umiera. Wkrótce całe życie Marnie się zmieni, dokładnie tak, jak zapowiedziała Blix.
Gdy po dwóch koszmarnych tygodniach małżeństwo dobiega końca, świat Marnie przewraca się do góry nogami. Szok pogłębia nowina, że odziedziczyła należący do Blix dom w Brooklynie wraz ze wszystkimi jej niedokończonymi „projektami”, czyli skrzywdzonymi przez miłość, czmychającymi przed szczęściem, trochę dziwacznymi przyjaciółmi i sąsiadami. Marnie nie wierzy w swoją wyjątkowość, ale jednak Blix skądś wiedziała, że to właśnie ona jest idealną kandydatką, aby kontynuować jej dzieło.
Blix wiedziała też, że Marnie musi odebrać od życia kilka trudnych lekcji: że miłość trudno dostrzec, a czasami to właśnie ci, którzy ją odrzucają, potrzebują jej najbardziej.”
Swatanie dla początkujących nieco się różni od książek, które zazwyczaj czytam, bo przede wszystkim nie jest to erotyk. Dobrze też wiecie, że od ponad roku staram się otwierać na inne gatunki i wychodzi mi to raz z lepszy, raz z gorszym efektem, ale nie o tym chcę Wam dzisiaj opowiedzieć. Na wstępie chcę Was też poinformować, że do tej powieści zabierałam się aż dwa razy, ale w końcu udało mi się ją przeczytać i nie żałuję tego. Po przeczytaniu kilkunastu stron, ta książka wydawała mi się nieco nudnawa i troszkę się męczyłam, jednak z każdą kolejną przeczytaną stroną zmieniłam swoje zdanie na temat Swatania dla początkujących. Ta historia z każdym kolejnym rozdziałem nabierała tempa i była tak dobrze napisana, że aż nie mogłam uwierzyć w to, że dotarłam tak szybko do jej końca.
W Swataniu dla początkujących Maddie Dawson przedstawiła historię Marnie MacGraw, która marzyła o najzwyklejszym życiu, o jakim śni większość małych dziewczynek. Jednak los okazał się dla Marnie przekorny i plany, które miała rozpadły się, jak domek z kart. Pomimo rozwodu, to właśnie ta dziewczyna odziedziczyła dom, który należał do ciotki byłego męża. Czy to nie jest szalone?? Oczywiście, że jest, ale nic co dotyczyło Blix nie było do końca normalne i właśnie na tym polega urok tej powieści. Może i jedne drzwi się zamknęły dla Marnie, ale za to otworzyły się nowe, które dały jej również nowe możliwości.  
Według mnie najważniejszą postacią w tej książce jest Blix, czyli szalona ciotunia. Ta kobieta potrafiła rzucać zaklęcia na ludzi (prawie jak Harry Potter), bo pragnęła ich szczęścia, bardziej niż oni sami. Szalona ciotunia potrafiła też wokół siebie zebrać zagubione oraz poranione duszyczki, którym pomagała wrócić do świata żywych. To było takie urocze, ponieważ robiła to z altruistycznych pobudek. Miała też ona własne zasady, według których żyła, aż do ostatniego tchnienia. Wcześniej nie spotkałam takiej postaci książkowej, która w tak cudowny sposób pogodziła się ze swoją chorobą, a co najważniejsze odeszła z tego świata z ogromną klasą.
Ta książka nie skupia się wyłącznie na losach Marnie oraz Blix, ale również pojawiają się w niej historie innych postaci. Różnią się one między sobą, ale zarazem są one do siebie bardzo podobne, ponieważ wszystkich tych ludzi łączyły złamane serca oraz niepowodzenia w miłości. Uważam, że każdy z Nas znajdzie w Swataniu dla początkujących swoją historię, ponieważ większość ludzi przeżyło zawód miłosny. Jestem również pewna, że po przeczytaniu tej książki narodzi się w niektórych osobach nadzieja, że w końcu i oni znajdą swój Happy End.
W tej historii nie ma gorących scen erotycznych, ponieważ miłość to nie tylko aspekt fizyczny. Uważam, że gdyby takie sceny pojawiłyby się w tej książce to straciłaby ona cały swój urok.
Po lekturze Swatania dla początkujących zaczęłam inaczej patrzeć na niektóre sprawy. Nie wszystko da się wytłumaczyć w racjonalny sposób i może należy wtedy uwierzyć w to, że magia naprawdę istnieje. Od tej książki bije miłość, która daje nadzieje i powoduje uśmiech na twarzy. Jestem zafascynowana historią przedstawioną w Swataniu dla początkujących i chcę czytać więcej takich historii, od których płynie tyle ciepła oraz pozytywnej energii. Polecam Wam gorąco tę książkę, bo wiem że nie będziecie żałować tego, że ją przeczytaliście.
Ode mnie książka Swatanie dla początkujących otrzymuje 6 gwiazdek.


Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować Wydawnictwu Niezwykłemu.





Komentarze

Popularne posty