Agnieszka Lingas - Łoniewska "Zakręty losu. Historia Lukasa"


TYTUŁ: Zakręty losu. Historia Lukasa
SERIA: Zakręty losu
AUTOR: Agnieszka Lingas - Łoniewska
DATA WYDANIA: 27.02.2019 r.
WYDAWNICTWO: Burda


Witajcie Kochani!!
Książka, z którą dzisiaj do Was przychodzę, to już niestety trzeci tom serii poświęconej braciom Borowskim. Zasiadając do Zakrętów losu nie przypuszczałam, że tak mnie pochłonie ta historia. Agnieszka Lingas – Łoniewska dzięki tej serii udowodniła mi też, że potrafi wzbudzić w czytelniku wiele różnych uczuć oraz emocji, które są mile widziane podczas czytania książek. Z historią braci Borowskich spędziłam miłe chwile i przez te wszystkie trzy tomy nie mogłam narzekać na nudę. Wręcz uważam, że z każdą kolejną częścią ta historia była coraz lepsza i za to jestem wdzięczna tej autorce.
A o czym jest Historia Lukasa???
Za błędy trzeba płacić. Winy należy odkupić. A życie rozpocząć na nowo.
Był zwykłym chłopakiem, który chciał przeżyć życie według swojego scenariusza. Kiedy najbliżsi odebrali mu marzenia, zszedł na drogę zła.
Półświatek, wymuszenia, narkotyki – to była jego codzienność. Na powierzchni trzymała go tylko miłość. Gdy ona umarła, on stracił ostatni powód, by próbować ocalić w sobie dobro. 
Po latach los stawia go przed wyborem: zerwać z przeszłością i stawić czoło mafii lub dalej tkwić w przestępczym bagnie. W tę sytuację zostaje wplątany jego brat wraz ze swoją dziewczyną: on ma go bronić jako adwokat, ona oskarżać – jako prokurator. Unika więzienia, ale cena jest bardzo wysoka – musi zmienić tożsamość i na zawsze zniknąć.
Po kilku latach mafia uderza ponownie, a uśpione demony się budzą. Tym razem jednak Łukasz walczy nie tylko z nimi, ale także ze sobą – by z ciemnego świata wrócić na jasną stronę mocy.
Czy mu się uda?
 Zasiadając do lektury kolejnego tomu jakiejś serii, czytelnik ma już pewne wymagania względem danej historii oraz ma też pewne oczekiwania, które niekoniecznie zostaną spełnione. Powiem Wam, że ja miałam podobnie w przypadku Historii Lukasa. Przede wszystkim obawiałam się, że otrzymam odgrzewane historie, które będą nieco rozszerzone o to, że zostaną one przedstawione z perspektywy Łukasza. Zakładałam też, że nie będzie to nic odkrywczego. A tutaj spotkało mnie ogromne zaskoczenie, ponieważ większość wydarzeń, które pojawiły się w tej książce były dla mnie nowością. Nawet nie wiecie, jakie to było miłe, bo ta powieść nie okazała się odgrzewanym kotletem.
Przede wszystkim Historia Lukasa budzi całkiem inne emocje, niż te które towarzyszyły czytelnikowi w poprzednich dwóch częściach. Podczas czytania tego tomu serii nie ma już tego napięcia i stresu, które odczuwało się podczas lektury Zakrętów losu i Braterstwa krwi, ponieważ wiadomo, jak zakończy się historia rodziny Borowskich. Uważam, że tę książkę należy potraktować, jako spowiedź gangstera, który obnaża się ze wszystkich swoich uczynków. Łukasz w ten sposób chce się całkowicie rozliczyć ze swoją przeszłością, ponieważ jego przyszłość zapowiada się w całkiem innych barwach.
Cieszę się, że w Historii Lukasa poznałam powody, którymi kierował się Łukasz w momencie przystąpienia do mafijnego świata. Powiem szczerze, że snułam pewne domysły na ten temat, ale w tej książce dostałam konkretną odpowiedź. A co najważniejsze dowiadujemy się, jakie uczucia faktycznie żywił Łukasz względem Małgosi. Powiem Wam, że byłam w szoku, ponieważ nie spodziewałam się czegoś takiego, a to było naprawdę dobre.
 W tej książce postać Łukasz została całkowicie obnażona przed czytelnikiem. Ci, co sobie wyrobili zdanie na temat tego bohatera na podstawie Zakrętów losu i Braterstwu krwi, to po przeczytaniu Historii Lukasa mogą je zmienić. Fajne jest też to, że w tej części Zakrętów losu zostaje przedstawiona bardziej ludzka twarz tego byłego mafioso. Okazuje się, że ten bezwzględny gangster ma też, jakieś uczucia. 
Książka Historia Lukasa to idealne zakończenie trylogii o braciach Borowskich. Jest ona niczym brakujący kawałek układanki. Nie muszę Wam chyba mówić, że jestem zachwycona tą częścią serii i podoba mi się ona najbardziej ze wszystkich. Postać Łukasz intrygowała mnie od samego początku, ale dzięki Historii Lukasa poznałam go z całkiem innej strony i to jest cudowne. Ta książka jest genialna i uważam, że powinniście zapoznać się z całą trylogią o braciach Borowskich. Wiem, że jest też czwarty tom Zakrętów losu, ale na chwilę obecną go sobie odpuszczę.
Książka Historia Lukasa otrzymuje ode mnie 6 gwiazdek.

Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować Wydawnictwu Burda.





Komentarze

Popularne posty