Propozycje prezentowe dla mężczyzn cz. 1


A dzisiaj kochani zaprosiłam do współpracy jedną z moich ulubionych blogerek i bookstagramowiczek Kasię, znaną jako katherine_the_bookworm. W takim razie nie ma co przeciągać i zapraszamy na nasze propozycje prezentów!!!


TYTUŁ: To.
AUTOR: Stephen King
WYDAWNICTWO: Albatros

„TO” jest kolejną znakomitą książką Króla Horroru. Stephen King jak zwykle serwuje swoim czytelnikom niesamowitą dawkę emocji. Książka od pierwszej do ostatniej strony trzyma w napięciu. Przez całą lekturę „TO” będziecie odczuwali niepokój. Stephen King przeniesie Was do zupełnie innego świata i sprawi że ze strachu włos zjeży Wam się  na głowie, a nocą nie będziecie w stanie zmrużyć oka. „TO” jest książką dla ludzi o stalowych nerwach.  Bestsellerowa powieść, która w tym roku doczekała się ekranizacji pochłonie Was w całości. Jeśli lubicie książki osadzone w klimatycznych Amerykańskich miasteczkach, w których dzieją się przerażające rzeczy, jeżeli lubicie się bać – ta książka jest idealna dla Was. „TO” jest idealnym pomysłem na prezent dla wielbicieli trzymających w napięciu horrorów. Ale ostrzegam – po przeczytaniu tej książki już nigdy nie będziecie chcieli spotkać żadnego klauna. 

JA:
Stephen King to już klasa sama w sobie, więc nie mam wątpliwości, żeby podarować „To” komuś w prezencie. Przeczytałam już kilka książek Kinga (m. im. Zielona mila, Cmętarz zwierząt czy Bazar złych snów)  i zawsze wpadałam w te historie, jak Alicja do króliczej nory. Nie było czegoś takiego, że czekałam żeby ta książka się skończyła, bo mnie wkurzała fabuła. Jeszcze nie miałam przyjemności czytać „To”, więc nie mogę nic więcej Wam o niej powiedzieć. Jestem jednak pewna tego, że Stephen King potrafi zaciekawić czytelnika historiami, które przedstawia w swoich książkach, więc są one idealnymi propozycjami na prezent. A czytając opinie innych czytelników mogę stwierdzić, że moje oczekiwania wobec tego autora i akurat tej książki zostałyby zaspokojone. Przypuszczam, że po przeczytaniu „To”, mój strach wobec klaunów jeszcze bardziej się pogłębi.


TYTUŁ: Korona śniegu i krwi; Niewidzialna korona; Płomienna korona (Seria: Odrodzone królestwo)
AUTOR: Elżbieta Cherezińska
WYDAWNICTWO: Zysk i S-ka

Kasia:
Szukacie idealnego prezentu dla wielbicieli fantastyki? A może nie wiecie co kupić komuś, kto uwielbia książki, w których występuje motyw dawnych dziejów Polski? Ach, w takim razie  poszukujecie książek, które łączą i fantastykę i historię Polski? Seria „Odrodzone Królestwo” Elżbiety Cherezińskiej łączy ze sobą elementy fantastyki, wplatając do fabuły zdarzenia zaczerpnięte z bogatej historii naszego kraju. Mariaż gatunków, wierzenia słowiańskie, historyczny styl książki – pani Cherezińska wie jak zbudować niesamowity, wręcz magiczny klimat. Dynamiczna, pełna motywów książka idealna dla miłośników historii i najczystszej fantastyki.

JA:
Kiedy zobaczyłam tę serię na półce w sklepie byłam pod mega wrażeniem, bo okładki już od samego początku do mnie krzyczały, aby po nie sięgnąć. Oprócz książek erotycznych potrafię sięgnąć po inne gatunki i zazwyczaj są to książki historyczne lub autobiografie znanych osób. Seria „Odrodzone Królestwo” jest dla mnie czymś bardzo intrygującym, bo opisy na książkach potrafią zainteresować potencjalnego czytelnika. W tej serii przestawiona jest średniowieczna historia Polski. W „Odrodzonym Królestwie” nie brakuje intryg i nie ma w tym świecie żadnych świętości. Cała historia zaczyna się od Rozbicia dzielnicowego, a kończy się czasami rządów Władysława Łokietka.  Pomimo, że w tej serii historia miesza się z fikcją literacką to jestem pewna, że jest to obowiązkowa pozycja do przeczytania każdego miłośnika opowieści historycznych. Przeczuwam, że w niedalekiej przyszłości sama sięgnę po tę serię.


TYTUŁ: Początek
AUTOR: Dan Brown
WYDAWNICTWO: Sonia Draga

KASIA:
Kolejna część bestsellerowej serii opowiadającej o profesorze Harvardu specjalizującym się w ikonologii religijnej i symboli, który odkrywa tajemnice różnych zjawisk. Tym razem nie są to jednak zjawiska fantastyczne.  W książkach Dana Browna podoba mi się to, że występuje w nich wiele interesujących literackich motywów, takich jak: motyw symboli, motywy religijne, motyw sztuki, motyw podróży. „Początek” różni się diametralnie od mojej ulubionej powieści Browna „Anioły i Demony” głównie dla tego, że nie występuje tutaj tyle elementów fantastyki, a motyw sztuki odsunięty jest nieco na drugi plan, a na pierwszy wysuwają się nowe technologie. Ciekawa, klimatyczna powieść dla osób lubiących teorie spiskowe, śledzenia przebiegu dokonywania przełomowych odkryć oraz rozwiązywania skomplikowanych zagadek. „Początek” to także pozycja idealna dla osób, które lubują się w książkach dających odpowiedzi na podstawowe problemy egzystencjonalne.

JA:
Nie znam osoby, która nie znałaby takich tytułów jak „Kod Leonardo da Vinci” czy „Anioły i Demony”. Zdaję sobie sprawę, że może serię o Robercie Langdonie szersza publiczność zna z adaptacji filmowych, ale przyznam się, że i ja sięgnęłam po te książki dopiero po obejrzeniu właśnie tych filmów. Niektórzy mogą pomyśleć, że to bez sensu, no ale niestety nie znałam wcześniej Dana Browna i jestem przekonana, że nie sięgnęłabym po tę serię gdyby nie filmy. Niestety jeszcze nie miałam okazji przeczytać „Inferno”, części poprzedzającej „Początek”, więc najnowsza powieść Browna musi troszkę poczekać. Uważam, że ta książka może przypaść do gustu mężczyznom, którzy uwielbiają zagadki i niekonwencjonalne historie, bo to właśnie charakteryzuję całą serię o profesorze Robercie Langdonie. Opisy miejsc, sztuki i religii w tych książkach tylko nadają smaczku całej akcji.


TYTUŁ: seria „Jack Reacher”
AUTOR: Lee Child
WYDAWNICTWO: Sonia Draga

KASIA:
Najbardziej znane powieści z serii o byłym żołnierzu, który udając ducha – bez telefonu, adresu zameldowania, kart kredytowych – podróżuje po Stanach Zjednoczonych poszukując sprawiedliwości i  pomagając w rozwikłaniu zawiłych zagadek kryminalnych, to oczywiście „Jednym strzałem” i „Nigdy nie wracaj”. Powieści te doczekały się brawurowych ekranizacji i stały się absolutnymi hitami kinowymi. Książki z serii „Jack Reacher” to genialne thrilery z ogromną dawką sensacji i brawurowej akcji. Książki te wciągają od pierwszej strony i trzymają w napięciu aż do ostatniej. Skok adrenaliny po przeczytaniu – gwarantowany. Najlepsze książki akcji z wątkami kryminalnymi jakie znam. Akcja toczy się w nich w iście hollywoodzkim stylu. Idealny prezent dla każdego miłośnika dobrych powieści sensacyjnych.

JA:
Nie jestem fanką kryminałów, nawet filmy z tego gatunku średnio mnie interesują, chociaż serial „Belfer” jest wyjątkiem. Nie wiem, czy akurat wybrałabym książkę tego autora, aby podarować ją komuś w prezencie. Z tego co się zorientowałam to powieści Lee Childa są wysoko oceniane na Goodreads. Jeszcze nie miałam okazji czytać historii autorstwa tego pana, więc może dlatego jest mi trudno stwierdzić, czy jestem fanką stylu tego autora. Jednak w tym wypadku muszę się zdać na opinię Kasi, bo ja nawet filmów nie oglądałam na podstawie tych książek. Więc jeżeli są tutaj jacyś fani Lee Childa to napiszcie w komentarzu, którą książkę polecacie.


TYTUŁ: Kadziu.  Siatkówka & Rock’n’Roll
AUTOR: Łukasz Olkowicz, Łukasz Kadziewicz
WYDAWNICTWO: Ringier Axel Springer Polska

KASIA:
Autobiografia jednego z najwybitniejszych polskich siatkarzy. Łukasz Kadziewicz opowiada historię swojego życia. Książka ukazuje kulisy polskiej reprezentacji siatkówki, wyjaśnia dlaczego reprezentacja zaczęła odnosić sukcesy po wielu latach niepowodzeń. Biografia ujawnia wiele nieznanych faktów z życia siatkarza, przełamuje wiele tabu i obala niepochlebne opinie o Łukaszu Kadziewiczu. Książka idealna dla fanów biografii, i autobiografii. Prezent idealny dla zagorzałych fanów polskiej reprezentacji siatkówki, sportu i oczywiście głównego bohatera – Łukasza Kadziewicza.

JA:

Moja słabość do męskiej siatkówki bierze górę, dlatego właśnie ze wszystkich biografii sportowców wybrałbym książkę o Łukaszu Kadziewiczu. Kadziu to bardzo barwną postać w świecie sportu i wszyscy fani siatkówki o tym wiedzą. Dla większości Łukasz kojarzy się z bad boyem i przypuszczam, że ta książka tylko to podkreśli. Uważam, że prawdziwy fan siatkówki doceni ten prezent, bo z tego co wiem, pojawiają się w niej opisy kadry narodowej, w momencie gdzie nie towarzyszyły już im kamery. Ten wątek może zaciekawić wiele osób, w tym mnie 😆 A biografie znanych osób są zawsze neutralnym gatunkiem, który możemy podarować komuś w prezencie.


Zapraszam na drugą część pomysłów do Kasi, bo bez niej ta notka by nie powstała. Dziękuję kochana, że chciałaś ze mną współpracować.
Mam nadzieję, że nasze propozycje pomogą Wam troszkę przy wyborze tegorocznych prezentów świątecznych. Czekamy również na Wasze propozycje prezentowe dla mężczyzn, zamieszczajcie je w komentarzach pod tą notką. I taka mała rada ode mnie, przy zakupach świątecznych sprawdzajcie ceny. Ja zazwyczaj kupuję książki na taniaksiazka.pl, ponieważ bardzo często mają oni fajne promocje.


Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

Komentarze

Popularne posty