Patty Goodman "Ognista sukienka. Nie igraj z żywiołem" (patronacka)


TYTUŁ: Ognista sukienka. Nie igraj z żywiołem
AUTOR: Patty Goodman
DATA WYDANIA: 13.01.2020 r.
WYDAWNICTWO: WasPos


Witajcie Kochani!!
            Kiedy zaczynałam swoją przygodę z książkami erotycznymi, to jak ognia unikałam powieści napisanych przez polskie autorki. Te historie według mnie były dalekie od ideału, bardzo często wiało od nich nudą oraz taniością, a sceny erotyczne w nich opisane, jakoś mnie zniechęcały. Na całe szczęście od pewnego czasu polskie pisarki bardzo często swoimi pomysłami na fabułę i warsztatem przebijają te zagraniczne, dlatego też częściej sięgam po powieści rodzimych autorek. Ostatnio do tego grona dołączyła Patty Goodman, która wydała właśnie swoją debiutancką powieść. Muszę Wam powiedzieć, że styl pisania oraz poczucie humoru, które zaprezentowała w tej książce ta autorka przypadł mi bardzo do gustu. Widać, że u Patty nie jest to sztuczne, ani w żaden sposób wymuszone, dlatego tak świetnie mi się czytało tę powieść.
            A zatem o czym jest książka Ognista sukienka. Nie igraj z żywiołem???
            „Znasz bajkę o Kopciuszku? To dobrze, bo to całkowicie inna historia.
Amanda Holt to twardo stąpająca po ziemi studentka literatury. Dziewczyna o wyglądzie anioła z osobliwym charakterem. Jest cyniczna, wybuchowa i ma ognisty temperament. Romantyczne gesty i czułe słówka powodują u niej reakcje alergiczne.
Pewnego dnia na jej drodze staje on – nieziemsko przystojny i wpływowy milioner Blake Monroe. Playboy i najbardziej pożądany kawaler w Stanach, który traktuje kobiety jak rozrywkę.
Jak w bajce: jeden wieczór, jeden bal i całe życie dziewczyny wywraca się do góry nogami. Tylko dlaczego Kopciuszek przeklina, a książę przy pierwszym spotkaniu każe jej się rozbierać?
Zapraszam do przeczytania mojej niegrzecznej komedii romantycznej. Tutaj Kopciuszek rzuca mięchem i nokautuje w razie potrzeby. Piękny i bogaty książę nie potrafi flirtować, a podwójna liczba złych macoch powoduje wesołe komplikacje.
Nie zaleca się spożywania posiłków w trakcie czytania tej historii. Może to zagrażać Twojemu życiu lub zdrowiu.”
            Moim skromnym zdaniem Ognista sukienka to prawdziwa petarda. Nie pamiętam już, kiedy tak dobrze bawiłam się podczas czytania książki. Ta historia jest przezabawna, bohaterowie nie chorują na język, a pewne sytuacje powodują, że wciągamy się jeszcze bardziej w fabułę opisaną przez tę autorkę. Od pierwszych stron tej książki można zauważyć, że Patty Goodman postawiła na ogromną dawkę poczucia humoru i niejednokrotnie zdarzyło mi się poryczeć się ze śmiechu. Dlatego też, warto się dostosować do rady autorki, którą zamieściła na okładce Ognistej sukienki.
            Historia może i jest nieco oklepana, ponieważ mamy tutaj bogacza oraz szarą myszkę, która ciuła grosz do grosza, ale ta myszka jest na pewno całkowitym przeciwieństwem Anastasii Steele. Ta książka również jest przewidywalna, jednak mi się ją czytało naprawdę dobrze, ponieważ została ona napisana lekkim, a przede wszystkim prostym językiem, który mnie nie męczył. Wiadomo, że gdzieniegdzie do tej powieści wdarły się drobne błędy leksykalne, ortograficzne czy interpunkcyjne, jednak tego nie da się uniknąć i pomimo korekty, czasami ciężko je wyhaczyć. Dla mnie osobiście liczy się pomysł na książkę, zbudowanie odpowiedniej relacji pomiędzy bohaterami i unikanie zapchaj dziur, które mają nadać tylko objętości. I muszę przyznać, że to się udało Patty Goodman.
            Autorka w swojej debiutanckiej powieści odważyła się również na opisanie kilku scen erotycznych, które są tak ogniste, jak ta tytułowa sukienka. Gdy, je czytałam to zazdrościłam głównej bohaterce tego, że to nie ja jestem na jej miejscu. Patty opisała je z ogromnym smakiem i wyczuciem.
            To teraz może przejdziemy do bohaterów tej książki. Amanda to młoda kobieta, która studiuje i za wszelką cenę stara się unikać swojej toksycznej matki. Nie ma, co ukrywać jest to też pyskata laska, którą nie łatwo jest zastraszyć. Walczy o swoje, jak prawdziwa lwica. Bardzo przypadł mi do gustu charakterek Amandy, ponieważ jest on barwny. Cieszę się, że autorka nie wykreowała jej na sierotkę, która wylewa potoki łez, bo jest taka biedna i pokrzywdzona przez życie. Natomiast Blake to marzenie, każdej kobiety. Jest przystojny, inteligentny i wysportowany. Ten bohater wie czego chce od życia i nie chce, aby ktokolwiek w nie ingerował. Kiedy krzyżują się drogi tej dwójki to spokojnie można porównać to do wybuch bomby atomowej, która sieje spustoszenie. Zarówno Amanda, jak i Blake nie dają sobie w kaszę dmuchać i pragną zachować dominacje, dlatego bardzo często dochodzi pomiędzy nimi do przeróżnych spięć. Ich relacja zmienia się, jak w kalejdoskopie, raz skaczą sobie do gardeł, aby za jakiś czas wskoczyć sobie do łóżka. Podoba mi się relacja tej dwójki.
            Oczywiście warto wspomnieć o postaciach drugoplanowych, które odgrywają ważną rolę w tej historii. Można je podzielić na te dobre i na te złe, i są idealnym dopełnieniem tej powieści. Podoba mi się też to, że Patty Goodman opisała obraz anty-matek, które są dalekie od ideału i dobro ich dzieci, jest dla nich mało ważne. 
            Książka Ognista sukienka to historia, którą warto przeczytać, ponieważ spędzicie miło z nią czas. W tej powieści dzieje się wiele i każdy znajdzie w niej coś dla siebie, ponieważ mamy tutaj intrygę, miłość, sceny erotyczne oraz ogromną dawkę poczucia humoru. Autorka nie boi się używać sarkazmu, zabawnych porównań i ciętych ripost, przez co ta historia wiele zyskuje. Oczywiście nie brakuje w niej sporej porcji uczuć oraz emocji, które potrafią trafić do serca czytelnika. Jestem zafascynowana tą historią. Uważam, że Patty Goodman zaliczyła naprawdę udany debiut, dlatego też czekam na kolejne powieści jej autorstwa. 
            Książka Ognista sukienka. Nie igraj z żywiołem otrzymuje ode mnie 6 gwiazdek.


Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować wydawnictwu WasPos.





Komentarze

  1. Okładka robi wrażenie. :)
    Sarkazm to moja bajka, ale nie wiem, czy odnalazłabym się w tej książce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty