Darcy Trigovise "Inny" (PATRONACKA)

 

 

TYTUŁ: Inny

SERIA: Idealnie nieidealni

AUTOR: Darcy Trigovise

DATA WYDANIA: 26.03.2020 r.

WYDAWNICTWO: WasPos

 

 

Witajcie Kochani!!

            Zdaję sobie sprawę, że nie było mnie tutaj już od bardzo dawna. Wiem, że to winni się tłumaczą, ale czuję wewnętrzną potrzebę wytłumaczenia się Wam z mojej dość długiej nieobecności na blogu oraz w innych mediach społecznościowych. Moje życie od ok. roku przypomina pędzący roller coster, to zmusiło mnie do przemyśleń i ustalenia priorytetów w moim życiu, wtedy też zdecydowałam, że blogowy świat może poczekać, bo on akurat ma najmniejszy wpływ na moje realne życie. Jednak nie potrafię się odciąć od tego całkowicie, bo jednak jest to moje małe uzależnienie i dlatego też postaram się Wam coś od czasu do czasu recenzować.

            Dzisiaj przychodzę z najbardziej przetrzymaną recenzją, jaką napisałam. Książka, o której chcę Wam opowiedzieć to debiutancka powieść Darcy Trigovise. Może i już Was nudzą te wszystkie debiuty, ponieważ w ostatnim czasie jest ich naprawdę sporo. Jednak muszę Wam powiedzieć, że Ci początkujący autorzy reprezentują wysoki poziom literacki i powinno się o nich mówić. Oczywiście, że wśród tych wszystkich debiutantów zdarzają się też zbuki, czyli zgniłe jaja, ale do tej grupy bez cienia wątpliwości nie zalicza się książka autorstwa Darcy. Muszę się Wam przyznać, że ta młoda kobieta potrafiła mnie zahipnotyzować samym opisem tej powieści, wydał mi się on bardzo intrygujący. Jednak sposób, w jaki została przedstawiona historia w Innym, całkowicie chwyciła mnie za serce i nie potrafię o niej tak łatwo zapomnieć.

            O czym, więc jest książka Inny???

            „W wieku osiemnastu lat Larissa zostaje uprowadzona przez Oscara - przemytnika narkotyków i broni - jako spłata długu jej ojca. Spędza u niego dwa koszmarne lata, podczas których doświadcza przerażających rzeczy, aż do momentu, kiedy jej oprawca ginie w wypadku samochodowym, a ona zamieszkuje z jego bratem, Lloydem. Czy mężczyzna, który teraz staje się jej właścicielem, okaże się podobny do swojego poprzednika? Czy naznaczona fizycznie i psychicznie dziewczyna, nawiedzana okrutnymi wspomnieniami, odnajdzie się w normalnym świecie i zawalczy o własne życie? Dramatyczna przeszłość, rozpalające uczucia, tajemnice i zemsta słodsza niż miód, a to wszystko okraszone odrobiną humoru i wartką, trzymającą w napięciu akcją”.

            Przypuszczam, że po przeczytaniu opisu książki Inny, większość z Was może się nieco do niej zniechęcić, ponieważ nie jest to kolejna komedia romantyczna, która jest przesłodzona do granic możliwości. Uważam, że Darcy Trigovise w bardzo ciekawy sposób ukazała to, że życie nie zawsze jest usłane różami, a rodzina, która powinna nas chronić, może zawieść na wielu frontach. Dla nas wolność jest czymś oczywistym i normalnym, jednak bywają i takie przypadki, gdzie ludzie zostają jej pozbawieni, z powodu głupoty, bądź też ze zwykłej chciwości innych osób. Nie da się ukryć, że takie wydarzenia odciskają swoje piętno na psychice człowieka już na zawsze i są one jak koszmar senny, który non stop się powtarza. O tym wszystkim na własnej skórze przekonała się Larissa, która w bardzo okrutny sposób została pozbawiona swojej wolności. I muszę Wam powiedzieć, że taki początek tej książki nieco mnie przytłoczył, ponieważ włączyło mi się ogromne współczucie dla tej bohaterki. Nie chciałam nawet czuć tego, co czuła ta dziewczyna, gdy się dowiedziała, jaki los zgotował jej własny ojczulek.

            Pragnę Was jednak uspokoić, ponieważ ta historia nie skupia się wyłącznie na traumatycznej przeszłość głównej bohaterki. W tej książce Darcy Trigovise udaje się w bardzo plastyczny sposób połączyć dwa światy. Z jednej strony autorka przedstawia mroczną historię, a z drugiej strony jest też nadzieja na lepsze jutro symbolizującą jasność, czyli można powiedzież, że w tej powieści mamy odwieczną walkę dobra ze złem. Podoba mi się to, jak w Innym bestialski świat, w jakim musiała nauczyć się funkcjonować Larissa, został przełamany wątkiem romantyczny. Takie kontrastowanie historii powoduje to, że bardzo ciężko jest przewidzieć czytelnikowi dalszą akcję.

            Moim zdaniem kolejnym wielkim atutem książki Inny jest realizm, z jakim zostały przedstawione pewne wydarzenia. Autorka w bardzo skrupulatny sposób potrafiła je opisać oraz  ubrać je w odpowiednie uczucia, które towarzyszą bohaterom przez cały czas trwania tej historii. Ten zabieg ułatwia czytelnikowi wyobrażenie sobie tego, co  odczuwają postacie tej książki. Natomiast nie ma co ukrywać, że w tej historii Darcy oferuje cały wachlarz emocji, dzięki którym nie można narzekać na nudę. Oczywiście w Innym nie mogło zabraknąć scen erotycznych, które wbrew pozorom są wysublimowane, chociaż po opisie, jaki widnieje na okładce, można byłoby się spodziewać czegoś bardziej wulgarnego, a wręcz zwierzęcego, a tutaj takie miłe zaskoczenie. Nie ma też tych scen zbyt dużo, więc Ci, co nie są fanami takich opisów w książkach, to raczej nie poczują zgorszenia po przeczytaniu tej powieści.

             Głównymi bohaterami tej historii są Larissa oraz Lloyd. Te postacie są, jak noc i dzień, które łączą wschody i zachody słońca. Postać Larissy jest bardzo tragiczna, ponieważ jej historia jest dość smutna i bardzo brutalna. Ta dziewczyna nie wie, czym jest zaufanie do drugiego człowieka, ponieważ jej własny ojciec ją zawiódł na całej linii. Pomimo tak ogromnego bagażu negatywnych doświadczeń, stara się przetrwać każdy dzień i walczy o przetrwanie tego koszmaru, w którym znalazła się nie z własnej winy. Cóż ja mogę Wam powiedzieć o postaci Lloyda??? Bez wątpienia ten mężczyzna to chodząca enigma. Ma on dwa oblicza, jedno z nich przedstawia człowieka pozbawionego jakichkolwiek skrupułów, a drugie to takie, które przedstawia człowieka, który umie okazać współczucie drugiej osobie. Według mnie to człowiek pełen sprzeczności, który jednak budzi więcej tych pozytywnych emocji niż tych negatywnych.

            Podsumowując książka Inny to powieść, wobec której czytelnik nie może pozostać obojętny. Jest to powieść przepełniona przeróżnymi emocjami oraz dobrze wykreowanymi postaciami. Wszystko to składa się na w miarę spójną historię, która potrafi zaskoczyć czytelnika. Podoba mi się to, że Darcy zdecydowała się w tej książce na naprzemienną narrację, ponieważ urozmaica to akcje oraz pozwala to poznać uczucia i emocje, jakie towarzyszą głównym bohaterom. Książkę czytało mi się naprawdę szybko, pojawiły się łzy smutku oraz radości, ale to może świadczyć tylko o tym, ile emocji wywoła we mnie ta historia.

            Książka Inny otrzymuje ode mnie 6 gwiazdek.

 

 

Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

 

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować autorce oraz wydawnictwu WasPos.


 


Komentarze

Popularne posty