Camille O'Naill "Sucinum. Tajemnice bursztynowego szlaku" (PATRONACKA)

 

TYTUŁ: Sucinum. Tajemnice bursztynowego szlaku

AUTOR: Camille O'Naill

DATA WYDANIA: 07.07.2020 r.

WYDAWNICTWO: WasPos

 

 

Witajcie Kochani!!

            Jestem przekonana, że mój blog kojarzy się Wam wyłącznie z erotykami i literaturą kobiecą. Nie zaprzeczam temu, bo to jest oczywista oczywistość. Aczkolwiek od czasu do czasu lubię Was też czymś zaskoczyć i dzisiaj przychodzę do Was z powieścią z gatunku fantasy. Wiem, że to brzmi dość egzotycznie, jeżeli chodzi o mojego bloga, ale uważam, że trzeba sobie czasem urozmaicić życie i sięgać po coś, co jest dla nas inne. Jak zauważyliście, to ostatnio też gustuje w debiutanckich powieściach, dlatego to Was nie powinno zaskoczyć, bo dzisiaj również mam dla Was recenzję debiutanckiej książki Camille O'Naill. Muszę Wam powiedzieć w sekrecie, że ta młoda autorka jest bardzo zdolna oraz pomysłowa. Potrafi ona zaskakiwać czytelnika, a jej styl pisania nie jest męczący, a jej historię czyta się bardzo przyjemnie.

            A o czym jest zatem książka Sucinum. Tajemnice bursztynowego szlaku??

            Od demona do demona.


Tak mija czas niegdyś szanowanych Strażników Bursztynowego Szlaku. Zapomnieni, ścigają pozostałych przy życiu magicae, praktykując religię dawnych Słowian. Podczas jednego ze świąt zostaje wykradziona Tajemnica, która w niepowołanych rękach może zniszczyć wszystko. Mira wraz z przyjaciółmi zostaje wysłana w pogoń za złodziejem, podczas której przemierzy polskie puszcze, odwiedzi Ukryte Miasto Cerant oraz zawita na Łysą Górę. Czas będzie uciekał, a każdy ruch Strażników będzie obserwowany przez zakon krzyżacki.

Kto okaże się prawdziwym wrogiem? Co z tym wszystkim ma wspólnego niepozorne zwierzątko, jakim jest salamandra? Po której stronie staniesz Ty? W końcu dobro to tylko punkt widzenia, a o niektórych tajemnicach nie mówi się nawet szeptem.

Moi drodzy sama nie wiem, od czego mam zacząć tę recenzję, ponieważ książka Sucinum wywarła na mnie mega wrażenie. Historia przedstawiona w tej powieści jest bardzo interesująca i intrygująca. Czytając Sucinum momentami przypominały mi się lekcje historii, gdzie były omawiane wierzenia pierwszych Słowian i ten drobny zabieg sprawił, że moje serce zabiło mocniej. Podoba mi się też to w tej książce, że autorka już od pierwszych stron wciąga czytelnika w wir wydarzeń, dzięki czemu nie wyczekuje on momentu, w którym w końcu coś się w niej zdarzy. Fakt, faktem momentami w tej powieści dzieje się bardzo dużo i nie ukrywam, że wymaga to mega skupienia, bo przez chwile nieuwagi może nam umknąć coś ważnego. Zdaję sobie sprawę, że dla niektórych może to sprawiać problem, jednak uważam, że dzięki temu czytelnik wsiąka w tę powieść jeszcze bardziej. Natomiast pewne zwroty akcji opisane w tej historii przez Camille O'Naill zmusiły mnie, do pozbierania szczęki z podłogi. Nie przypuszczałam, że ta książka może mnie aż tak zaskoczyć, ale tam, gdzie pojawiają się tajemnice, należy się spodziewać ciekawych rozwiązań w fabule.

Tak, jak już wspominałam wcześniej, czytając Sucinum to miałam wrażenie, że jestem  na lekcji historii, ponieważ autorka sprytnie w treść tej książki wplata legendy/podania czy też jakieś inne ciekawe fakty historyczne związane z historią Polski. Osobiście uważam to za bardzo interesujący pomysł, bo to nie tylko urozmaica całą powieść, ale również pozwala czytelnikowi przypomnieć sobie pewne fakty, które są związane z naszą kulturą. Właśnie po tym widać ogrom pracy, jaki autorka włożyła w wyszukiwanie tych wszystkich informacji, ponieważ są one opisane w bardzo realistyczny sposób i są one zgodne z faktami historycznymi.


            Wiecie, co mnie najbardziej denerwuje w książkach?? To gdy autor nieumiejętne opisuje wydarzenia, otoczenie, czy też uczucia bohaterów, według mnie to istny koszmar. Na całe szczęście w Sucinum czegoś takiego nie ma. Camille w iście plastyczny sposób potrafiła namalować słowem wszystkie wydarzenia, jakie pojawiły się w tej powieści. I pomimo wielu zwrotów akcji, można bardzo łatwo było, wyobrazić sobie uczucia bohaterów, czy też miejsca, gdzie w danym momencie toczyła się ta historia. Należy również wspomnieć o tym, że Sucinum to powieść wielowątkowa i łączy w sobie kilka gatunków literackich. Oprócz wspomnianej przeze mnie już fantastyki i literatury historycznej pojawiają się tutaj takie wątki jak m.in. wątek miłosny. Taki zabieg urozmaica tę książkę jeszcze bardziej i powoduje to, że przypadnie ona do gustu wielu osobom.

            To teraz może Wam co nieco opowiem o postaciach tej książki. Bez cienia wątpliwości mogę stwierdzić, że główną bohaterką tej książki jest Mira. To praktycznie wokół niej toczy się cała akcja tej historii. Moim zdaniem jest to bardzo intrygująca postać, ponieważ nie jest ona kryształowo czysta i dobra, ani też nie jest ona przesiąknięta do szpiku kości złem. Kiedy wykonuje swoje zadania, oddaje się nim całkowicie, ale można też zauważyć, że wyznaje ona zasadę „im mniej wiesz, tym lepiej żyjesz”. Czasami obawiałam się jej reakcji na pewne wydarzenia, bo jest ona nieobliczalna, aczkolwiek przypuszczam, że mogłabym się z nią zaprzyjaźnić, bo mamy wiele wspólnych cech. Oczywiście w tej powieści pojawiają się inni bohaterowie, którzy są według mnie idealnie wykreowani, bo poznajemy ich mocne i słabe strony. Podczas wyprawy widać, że się idealnie uzupełniają, przez co stają się silniejsi.

     
       Książka Sucinum. Tajemnice bursztynowego szlaku to powieść dla osób, które szukają czegoś świeżego w literaturze. Autorka postarała się, aby każdy czytelnik znalazł coś dla siebie w tej historii. Dla mnie osobiście była to fantastyczna przygoda, ponieważ zazwyczaj nie sięgam po powieści z tego gatunku literackiego. Natomiast zakończenie tej książki spowodowało, że wszystkie moje wcześniejsze założenia poszły się czochrać. Sorry, ale na coś takiego to ja się nie pisałam 😉 Podoba mi się też to, że autorka dopracowała każdy szczegół tej powieści. Odczuwa się w niej ogrom pracy, jaki włożyła Camille w pisanie tej książkę, ponieważ nic nie jest tutaj przypadkowe, a fakty związane z historią Słowian są bardzo starannie przedstawione czytelnikowi. Nawet słowniczek na końcu Sucinum świadczy o tym, że autorka bardzo się wczuła w klimat tej powieści. Mam nadzieję, że będzie mi dane przeczytać kolejny tom przygód Miry i jej znajomych, ponieważ ta historia bardzo mnie zaciekawiła.

            Książka Sucinum. Tajemnice bursztynowego szlaku otrzymuje ode mnie 6 gwiazdek.

 

 

Pozdrawiam Was ciepło, Wasza Justyna Coffee_Cup90;)

 

Za egzemplarz do recenzji chciałabym serdecznie podziękować autorce oraz wydawnictwu WasPos.

Komentarze

Popularne posty